dinsdag 12 november 2013

Stofjes en printjes




Gelukkig wordt ik elk jaar weer gelukkig van dezelfde herfstkleuren. Net als ik gelukkig wordt van een lamp die vroeger hing bij opa en oma en de ontdekking van stofjes op mijn zolder! Deze stofjes liggen daar vaak al jaren en toen ik ze ooit in huis haalde wist ik nog niet wat ik ervan ging maken, maar met elk stofje wéét ik; jij komt ooit heel goed van pas. Met sommige stofjes heb ik zo'n speciale band opgebouwd. Ik groet ze als ik voorbij loop en in mijn hoofd vormen ze samen met andere stofjes en kleuren schetsen voor mijn projecten. Ik leg ze in stapeltjes neer en ruim ze weer op. Ik orden ze op kleur of op bij elkaar passende printjes. Vaak zijn de combinaties dan zo mooi (voor mij) dat ik er nooit meer een speld tussen kan krijgen. Zou dat de reden zijn dat ik er voorheen nooit aan begon? De behangvlakken op het kinderwandje in de woonkamer hebben we nu drie jaar en ik ben het nog geen moment zat geweest. De kussentjes op de bank krijgen elk nieuw seizoen een nieuw stofje en het is altijd weer een fijn geheel! Wat ben ik dan gelukkig als we met zelf gemaakte pizza op zaterdag Eigen Huis en Tuin zitten te kijken, dicht tegen elkaar aan...(en de pizza niet op bank is gekomen ;))


Geen opmerkingen:

Een reactie posten