dinsdag 12 maart 2013

van vest naar paardrijlegging





Zoals gezegd in mijn verbeter stapjes document ga ik zelf maken wat ik zelf kán maken. Voor Lisa was het dan eindelijk zover; ze ging op paardrijles. Van een collega van mijn moeder kreeg ze laarzen (enorm bedankt; ze vindt ze prachtig en ze passen goed met dikke sokken, dus ze kan er wel even mee doen!). Er werd gezegd: een legging is ook goed, maar geen spijkerbroek. De zomer leggings waar ze er nog een paar van past zijn echt te koud. Dus iets maken! Yes!
Mijn lieve familie en vrienden geven mij regelmatig oude kleding die ik ofwel draag of eens even laat liggen. Dan krijgen ze ineens een nieuwe bestemming. Zo ook met dit bruine vest van mijn zus. De dikke jogging stof zou enorm geschikt zijn voor nonchalante broek in de koude rij bak. De mouwen moesten aanstalten maken om pijpen te worden en ik ging op zoek naar een lap voor de band en stukken voor de knieën.

Eerst stikte ik de kruis naad tot aan het punt waarop de bovenrand nog redelijk recht te leggen was. De zijkanten waren aan de bovenkant te hoog. Zo zou ik een driehoek vormige band moeten maken. Dit vond ik te veel werk, dus heb ik de boven rand helemaal recht afgeknipt. Er moest nu wel een flink stuk band aankomen om de taille te bereiken, maar dat vind ik het nonchalante karakter van de rijbroek wel ten goede komen. Voordat ik de stukken erop naaide, (ik heb gewoon een mooie vorm nagetekend van een voorbeeld van een rijbroek) heb ik de zij naden van de pijpen helemaal opengeknipt. Zo kon ik ze er makkelijk op stikken. De zij naden weer dicht gestikt en klaar was kees.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten