zaterdag 30 maart 2013

Wat ik dan wel eet...

Hij is voelbaar, de suiker en koffie vrijheid.
Gisteren en eergisteren hoofdpijn. Soort van kater hoofdpijn, alsof er iets te kort was in mijn lijf. Vanochtend eerst een uur i.p.v het gebruikelijke half uur gemediteerd en een uitgebreide sport en yoga sessie gedaan. Toen ontbeten met havermout in rijstmelk, eindelijk heb ik mijn ontbijt gevonden, echt heerlijk. voor het eerst  sinds mijn duik heb ik vandaag geen zin in koffie. Ik heb tijd om het huis te doen, wat naaiklusjes (een te gek jurk ingenomen die ik gisteren bij de recshop scoorde :)) en de voorraadkast op te ruimen. 



In plaats van een glas melk drink ik soms rijstmelk, al beperk ik koude dranken en drink de hele dag groene thee en yogi kruiden thee omdat die heerlijk is (en omdat de quotes op de theezakjes me wakker schudden ;)). Ik eet veel rijst en een paar keer in de week als lunch een volle groente soep met quinoa. De groente wok ik in ghee. Herbamare heeft aromat vervangen, echt net zo lekker en zonder e621 (de verleider). In plaats van koffie drink ik biof, gewoon bij de C1000 te koop, en vaak in een heerlijke sojalatte met rijststroop en kaneel erover heen. Rijststroop vervangt samen met palmsuiker de geraffineerde en kunstmatige zoetigheden. Brood maak ik zelf zonder gist. Mijn brood beleg is humus wat ik ook zelf maak, appelstroop en soms een lekkere spread van de groene winkel. In de zomer ook tomaat, komkommer en bieslook. In plaats van gewone boter heb ik bak en braad van de groene winkel (ook lekker op brood). Voor het bakken van taart heb ik zuiveringszout, wijsteenbakpoeder en arrow root in huis. Uit mijn boekje van Lissette haal ik alle recepten voor taarten en koekjes. Op de website http://suikerwijzer.nl/ vind ik veel informatie over lekkernijen zonder suiker. Op mijn pinterest verzamel ik gerechten met gezonde ingrediĆ«nten en vernieuwende recepten om zonder kunstmatig voedsel te maken. Ik ontdekte in de groene winkel zuurdesem afbak broodjes en die neem ik deze pasen mee naar familie. Samen met matzes, gemaakt van slechts tarwemeel en water YESS. Daarop een beetje palmsuiker (heeft een stuk minder invloed op de bloedsuikerspiegel, maar zal ik bewaren voor speciale gelegenheden. Het houd wel de zoet behoefte in stand). Chocola heeft bij mij hetzelfde effect als koffie en suiker. Wat ik wel kan gebruiken is carobe. Misschien verstop ik wel een stukje in een paasei! Dan last but not least. Chips. Zoals iedereen in mijn omgeving weet kun je me daar s'nachts voor wakker maken. Naturel chips zonder verdere toevoegingen dan zout is mijn snack. Of maischips (dus nachos, maar wel zonder toevoegingen). Eventueel maak ik een avocado dip voor erbij. Pureren met knoflook, komijn, oregano, en een snufje zout. 

Al deze moeite doe ik voor rust. Op alle gebieden voel ik me beter. Mijn geest is sterker, en mijn adem is lager. Nu dus weer alle ruimte voor mijn webwinkel.
fijne pasen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten