woensdag 19 februari 2014

Interview met jezelf



Toch even een kleine uitleg. We hoeven niet naar de voedselbank. Het budget dat we stelde voor een maand om van te leven is exclusief sporten van de kinderen, telefoons, een krantenabonnement, goede doelen en alle vaste lasten. We willen uitkomen met dit budget omdat we op vakantie willen, sparen voor de kinderen voor later en voor noodzakelijk en wenselijk onderhoud aan ons huis. Geld daarvoor komt op andere momenten in het jaar binnen. Maar de voornaamste reden van uitkomen met een vooraf gesteld budget is consuminderen. Dit blog schrijf ik puur omdat ik heel graag mijn (onze) weg wil delen met mensen die het leuk vinden om te lezen.
Zo'n twee jaar geleden, toen ik al zo'n twee jaar bezig was met mijn 'bewuste' weg, stond er in een Happinez een Interview met jezelf met vragen aan jezelf, opgesteld door Susan Smit. Ik pakte een pen en beantwoorde aan een stuk door vanuit regelrechte bezieling de vragen. Het is een kostbaar document, waar ik, als ik het soms eens terug lees, steeds weer door geraakt en gesterkt wordt. Omdat we regelmatig op kruispunten staan in ons leven, besloot ik een actuele versie van het Interview met jezelf te maken. Voor wie wil heb ik 'm hier: print het uit en neem een schoon papier om te beantwoorden. En nog een tip. Beantwoord de vragen als je fit bent. Of na een dagje sauna of een meditatie sessie.

Interview met jezelf

♥ Wat was je droom voor later toen je klein was? ♥ Heb je die droom nog steeds? Of leef je ernaar? Of heb je die gaandeweg ergens los gelaten? ♥ Waar gaat je hart sneller van kloppen? Welke bezigheid of lifestyle voelt als als juist, wat doe je het allerliefst? ♥ Door wie of wat wordt je geïnspireerd? ♥ Kun je een diepe wens onderscheiden van een impuls? ♥ Kun je een of meerdere aspecten in je leven noemen, die je droom in de weg staan, of, als je niet meer weet wat je droom was, dingen waar je stress van krijgt, als te veel aan voelen? ♥ Is er iets of iemand die je belet om te doen wat je het allerliefste doet? (je eigen onzekerheid, een persoon, je situatie) ♥ Wat is voor jou het grootste goed in het leven? ♥ Geef je daar prioriteit aan? ♥ Wat zou je moeten opgeven om te doen waar je hart ligt?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten